SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki meal. Fakat bu iki meal konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online allıkışdoneş firmaları ve internetten satış fail e-tecim siteleri yürekin nazik olan bu iki meal, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki meal da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olur, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu alfabemızda hengâm hengâm birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş altı henüz harisgurur ve beraber inceleyelim.

SEM: Arama Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması yürekin yapılan çallıkışmalara denir.

Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer arkaışı sorunlemlerinin bütününe denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Bellik bilinirliğini ve marka kıymetini artırmaya müteveccih bir çallıkışma olan SEM, alıcı kitlesini yükseltmek açısından da olabildiğince önemlidir. Antrparantez SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi müdrike ilave şansı yakalayabilirsiniz.

Arama Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çallıkışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çallıkışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe yürekin maruz reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları belli başlı anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde buyurmak yürekin yapılan çallıkışmalardır. Gelin, bu alınlaştırmayı beş altı henüz harisgurur.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki nüans; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret alınlığında, SEO’nun ise yürekerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde örgülabilmesidir. Kısaca SEO yürekin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi yürekin yeni bir ödeme örgülmaz.

Bunun haricinde bir önemli nüans da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içinde artırabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalısınız.

Bu iki dijital pazarlama mealı arasındaki bir sair önemli nüans da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları evetğu yürekin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çallıkışmalarında bu mevki farklıdır. SEO çallıkışmaları henüz tabii icraatı kapsar ve sitenize henüz örgensel bir seyrüsefer rahatışı sağlar.

Bu iki meal, yürekerik itibarıyla da ayrımlılık gösterir. SEO çallıkışmalarındaki yürekerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise hedef henüz ticari evetğu yürekin yürekerikler SEO çallıkışmalarındaki kabilinden olmayabilir.

Fakat bu saymak bileğildir ki SEM yürekerikleri kalitesizdir. Sadece iki meal arasındaki yürekerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz bol ya da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakılırsa ikisinden bile faydalanılabilir.
Tasarmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Bitiren Davranışları: Dijital Tahavvülün Yükselişi alfabemıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/