Kişinin yasevimliığı toplum ortamında değeri olan , kabiliyet, gidiş ve diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçlerin tübaşöğretmen.

Terbiye, önceden saptanmış esaslara bakılırsa insanoğluın davranışlarında belli gelişmeler esenlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.

Terbiye; kişinin davranışlarındaki evetşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek bileğdavranışme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü kabil eğitimin bir çok teşhismı gestaltlabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen teşhism:

“Bireyin davranışında, kendi evetşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin lakinçlarına amelî ) bileğdavranışme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu teşhis bakılırsa;

· Terbiye bir süreçtir.

· Terbiye sürecinde, kişinin davranışlarının matlup yönde bileğdavranıştirilmesi lakinçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki bileğdavranışme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Terbiye sürecinde kişinin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç bel kemiği öğesi vardır.

1. Ammaç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Bileğerlendirmeler

Terbiye lakinçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı bütün kültürler muhtevain tıpkısıdır. Ammaçların içeriği ve öğrenme muhtevain kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre bakılırsa bileğdavranışebilir, fakat sürecin doğkakımı bileğdavranışmez.

Terbiye kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca birfena filozof ve pedagog, eğitimin ne olduğuna dair farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuşdolaşma. Hasetmüzde ise eğitimin akseptans edilen ölçünlü teşhismı şudur: Terbiye, kişinin davranışlarında kendi evetşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış bileğdavranışikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın ortamında eğitime dair bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğdavranışikliği” ve “müddetç” kabil kelimeler eğitimin esas taşlarıdır.

Terbiye, kişi muhtevain hayat boyu devam fail bir süreçtir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik yani beklentilere ve hedeflere amelî olabileceği kabil istenmedik yönde bile gelişebilir. Terbiye sürecinin davranışletilmesi ise kasıtlı yani programlı ve programlı olabileceği kabil gelişigüzel bile olur. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal terbiye, gelişigüzel meydana getirilen eğitime ise informal terbiye denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek okul, dershane, terbiye merkezleri kabil mekânlarda verilen terbiye formal; kişinin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı sıfır terbiye ise informal eğitidir. Yani terbiye yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.

Terbiye Türleri
Terbiye türlerine bakılırsa sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye edinmek üzere dü tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda evet da kurumlarda belli bir düşünce ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal terbiye ise kendi kendine gelişen ölçüsüz ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki birey bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.

Terbiye Sistemi
Terbiye, bir düzen olarak ele kırmızıındığında ise terbiye sisteminin üç bel kemiği ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. Orijin; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, tesisat, maliyet, personel kabil fiziki unsurlardır. Müddetç; okul ortamında meydana gelen dersler, öğrenme evetşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde uzmanlık, yeterlilik, izin, sınav neticeları kabil matlup davranış bileğdavranışiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko